کمبود آموزگران مسلکی درلیسه عالی کرپیتاب ولسوالی پریان پنجشیر
مکتب نهاد آموزشی وتربیتی نسل بشر است که گرداننده این چرخ معلم می باشد، به همه
گان معلوم است که اهمیت آموزش وپرورش وجایگاه عالی معارف نوین درکشور مستلزم داشتن
استادان وتحصیل یافت...ه گان مجرب بادرک ،بادرد وبا احساس بوده که پیشرفت ورشد
واقعی تکامل ملتها بویژه افغانستان به انکشاف کمی وکیفی معارف سالم ورهبری
خردمندانه دولت وحکومت بستگی عام وتام دارد.
دراین جا لازم لازم می بینیم که مشکلات وکمبودیهای
دامن گیر متعلمین ولسوالی پریان را ازاین طریق باز گونموده و توجه مقاما ت ذیصلاح
را به مطلب ذیل جلب میدارم:
نبود آموزگاران مسلکی در مضامین ذیل :
الجبر، فزیک ، کیمیا، هندسه، مثلثات وبیولوژی.
به همین دلیل فارغین صنف دوازهم لیسه های پریان چانس
ندارند ، که در آزمون کانکور در ریشته های طب وانجینری به دانشگاه دولتی راه پیدا
کنند.
حتی در درطول عمرهشت سال اکادمی ملی نظامی یک نفر
متعلم از مکاتب ولسوالی پریان چانس شمولیت در آزمون کانکور راندشته است وهنوز شاهد
موجودیت یک نفر دانشجوی از این ولسوالی در این کانون نظامی نیستم.
باید گفت : یک نفر محصل ازولسوالی پریان تا هنوز جهت
پیشبرد تحصیلات عالی خویش به صفت متخصص به خارج از کشور فرستاده نشده است .
چرامقامات معارف پنجشیراز وضع اسفناک دانش آموزان
ولسوالی پریان چشم و گوش خود را کور وکر انداخته سالهاست که معلمین مسلکی درریشته
های ریاضیات ، ومضامین سانیس وجود ندارد که راجع به سطح ارتقای دانش شاگردان توجه
لازم صورت گیرد.
زیرا تمدن جهان وهم چنان دگر گونیها ی اقتصادی
اجتماعی همه وهمه مدیون زحمات آموزگاران یعنی معلم است
دوستان عزیز!